Zależy Ci na nawiązaniu trwałych relacji z obecnymi klientami i znalezieniu nowych? Musisz zainwestować w efektywne treści marketingowe! Content marketing to świetne rozwiązanie, niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Przekonaj się, jak takie usługi pomogą w tworzeniu wizerunku firmy. Przeczytaj tekst!
Content marketing – tworzenie spójnego wizerunku marki
Obecnie działania promocyjne w sieci w dużej mierze opierają się na content marketingu. Ta popularna strategia ułatwia tworzenie wizerunku marki, zarówno spójnego, jak i atrakcyjnego dla odbiorców. Jest to rozwiązanie bazujące na treściach reklamowych, które wykorzystasz na stronie firmy, zewnętrznym portalu lub w mediach społecznościowych. Publikując teksty, filmy i obrazy na rozmaitych kanałach, zwiększysz grono odbiorców, a tym samym szansę na dotarcie do nowych klientów.
Chcesz, aby content marketing Twojej firmy był rzeczywiście efektywny? Zainwestuj w treści, które:
- są zgodne z zasadami ortografii i gramatyki,
- angażują odbiorców do aktywności, np. w social mediach i zachęcają do skorzystania z oferty,
- niosą prosty, zrozumiały dla czytelników przekaz,
- są ze sobą powiązane,
- wspierają pozycjonowanie firmowej strony.
Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny kiedy masz dużą konkurencję i chcesz wyróżnić się na jej tle. Marketing SEO poprawi organiczne wyniki strony firmowej lub sklepu online w wynikach Google dla konkretnych fraz wpisanych przez potencjalnych klientów do wyszukiwarki.
Tworzenie efektywnych treści – zalety content marketingu
Podstawową funkcją tej strategii marketingowej jest tworzenie wizerunku firmy oraz kreowanie jej jako autorytetu w danej dziedzinie, za pomocą np. eksperckich artykułów blogowych. Ten ostatni efekt uzyskasz także dzięki zdjęciom oraz filmom, których wykonanie wymaga większego nakładu środków oraz pracy, lecz przyniesie Ci wymierne korzyści w postaci zwiększenia zainteresowania marką.
Content marketing jest też narzędziem przydatnym w pozyskiwaniu nowych kontaktów biznesowych. Do generowania leadów znakomicie sprawdzą się różnego rodzaju poradniki, e-booki czy nawet webinary. Przede wszystkim jednak, tworząc ciekawe treści, masz szansę zbudować trwałą relację z grupą swoich klientów, którzy będą komentować posty na portalach społecznościowych, które opublikujesz.
Jakie treści marketingowe wspierają wizerunek marki?
Jeśli interesuje Cię tworzenie wizerunku marki, który będzie spójny i atrakcyjny z perspektywy potencjalnych klientów, musisz zainwestować w merytoryczne i ciekawe treści. Na content marketing składają się nie tylko teksty, ale także zdjęcia i obrazy. W zależności od obranej strategii możesz wykorzystać je wszystkie, ale zadbaj o wysoką jakość merytoryczną materiałów. Wykonanie ich powinieneś zlecić profesjonalistom, którzy potrafią dostosować projekt do branży, w której działasz oraz do aktualnych algorytmów wyszukiwarki Google.
Treści na stronę i bloga firmowego
Chcąc dobrze wypozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania, warto zadbać o najwyższą jakość tekstów prezentujących usługi, artykułów blogowych lub, w przypadku sklepu internetowego, również opisów kategorii i produktów. Takie treści powinny być przejrzyste, spójne i merytoryczne, aby zachęciły czytelników do dokonania zakupu oraz dostarczyły im wszystkich niezbędnych informacji na temat oferty. Teksty publikowane na witrynie muszą zawierać też dobrze dopasowane słowa kluczowe, naturalnie wplecione w zdania.
Posty w social mediach
Pozycjonowanie strony to nie wszystko. Aby wesprzeć tworzenie wizerunku marki i dotrzeć do nowych klientów, musisz wykorzystać też kanały w social mediach. Na Facebooku i Instagramie liczą się krótkie i zwięzłe treści, z przydatnymi informacjami oraz zwrotami Call To Action i ewentualnie emotikonami. Regularne publikowanie postów na tych portalach sprawi, że odbiorcy będą pamiętać o Twojej marce, przez co jest duża szansa, że w razie potrzeby zakupu towarów lub usług ponownie postawią właśnie na jej ofertę. Tematem tekstów mogą być np. konkursy, promocje czy nowości.
Artykuły na portale zewnętrzne
Zależy Ci na zwiększeniu grona odbiorców treści marketingowych? W takim razie powinieneś zadbać też o współpracę z zewnętrznymi portalami branżowymi. Na stronach, które są tematycznie związane z ofertą, jaką proponujesz, możesz publikować merytoryczne artykuły sponsorowane, w których przedstawisz czytelnikom swoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie. Treści umieszczane w takich miejscach sprzyjają też linkowaniu zewnętrznemu, które stanowi ogromne wsparcie w procesie pozycjonowania strony marki. Najlepiej postawić na formę blogową, pisząc teksty odpowiadające na konkretne pytania odbiorców.
Slogany reklamowe
Wprowadzając na rynek nową linię produktów, lub po prostu chcąc dotrzeć z przekazem do nowych klientów, możesz rozważyć inwestycję w slogany reklamowe. Bardzo krótkie i chwytliwe hasła, przeznaczone na banery online lub kanały w social mediach, wesprą tworzenie wizerunku firmy i zwiększą szansę na uzyskanie lepszych wyników sprzedaży towarów i usług. Taki content musi być dopracowany w najdrobniejszych szczegółach jeśli ma być rzeczywiście skuteczny.
Zdjęcia i filmiki
Profil firmowy na Instagramie opiera się też na ciekawych zdjęciach o zróżnicowanej tematyce. Inwestycja w taki content to świetne wsparcie przy tworzeniu wizerunku marki, ponieważ obrazy najlepiej przemawiają do większości odbiorców. Fotografie mogą przedstawiać m.in. wnętrze lokalu komercyjnego, nowe lub popularne produkty. Warto wykonać też krótkie filmiki do sekcji reels na kanale. Z kolei przy większym budżecie zainwestuj w dłuższe filmy, które opublikujesz na swoim firmowym profilu na YouTube.
Powierz tworzenie wizerunku marki i treści profesjonalistom!
Jeśli zależy Ci na efektywnych treściach, powierz ich wykonanie naszej agencji! Oferujemy działania z zakresu content marketingu, a także szereg usług dodatkowych. Wykonamy dla Twojej marki logotyp, zdjęcia i filmy, ze spójnym przekazem i spełniające najwyższe wymagania co do estetyki i jakości.