Jak stworzyć wyjątkowe i zapadające w pamięć logo firmy?

Jak stworzyć wyjątkowe i zapadające w pamięć logo firmy?

Zwiększenie rozpoznawalności i prestiżu marki to podstawa jeśli zależy Ci na jej stałym rozwoju. Jednym z rozwiązań, jakie warto wdrożyć, aby osiągnąć ten cel, jest stworzenie projektu logo firmy, niepowtarzalnego i jednocześnie prostego. Jeśli planujesz tworzenie symbolu marki, przeczytaj poniższe wskazówki, by uzyskać satysfakcjonujący efekt! 

Dlaczego logo firmowe jest ważne?

Nawet jeśli prowadzenie biznesu to Twoja pasja i działasz w branży, którą się interesujesz, osiągnięcie wysokich wyników sprzedaży z pewnością jest jednym z najważniejszych celów działalności. Inwestycja w projekt logo firmy z czasem na pewno się zwróci,  pod warunkiem jednak, że zadanie to zostanie zrealizowane z największą dbałością i z uwzględnieniem zasad psychologii projektowania. Prosty i zapadający w pamięć symbol wyróżni Twoją markę na tle konkurencji i sprawi, że potencjalni klienci będą bardziej zainteresowani ofertą, jaką przygotowałeś. 

Logotyp firmowy ma szerokie zastosowanie, wykorzystasz go m.in.:

  • na szyldzie przedsiębiorstwa,
  • na wizytówkach prezesa i pracowników, 
  • w katalogu produktowym,
  • na banerach reklamowych.

Symbol Twojej marki powinien być zaprojektowany z uwzględnieniem perspektywy jej dalszego rozwoju. Nie powinieneś więc zadowolić się budżetowym rozwiązaniem lecz od początku postawić na logo firmy, które podkreśli jej prestiż i profesjonalizm. Obraz jest niezwykle atrakcyjnym narzędziem marketingowym, większość odbiorców skupia swoją uwagę właśnie na nim. 

Jak wykonać projekt logo firmy, by zainteresować odbiorców?

Projektowanie symbolu marki wymaga znajomości potrzeb estetycznych konsumentów oraz tajników psychologii marketingu. Stworzony obraz powinien łatwo zapadać w pamięć i jednocześnie być na tyle prosty, abyś mógł opisać go w kilku słowach. Wbrew pozorom projekt logo firmy nie musi dokładnie wskazywać branży, w której działa marka. Przykładowo, prowadząc sklep z kosmetykami ekologicznymi, nie trzeba informować o tym fakcie, umieszczając na symbolu grafikę z tubką kremu. Poniżej przedstawiamy podstawowe cechy wyróżniające dobry logotyp firmowy. 

Atrakcyjność i ponadczasowość

Jak wspomnieliśmy wyżej, projekt logo firmy nie może bazować na obecnych trendach, a raczej musi być ponad nimi i jednocześnie prezentować się dobrze teraz oraz za kilka lat. Symbol marki powinien być więc minimalistyczny, oparty na kilku podstawowych kolorach i odcieniach. Poza tym należy zadbać o to, aby wyglądał atrakcyjnie w każdym rozmiarze. W końcu umieścisz go w rozmaitych miejscach, w tym na stronach internetowych, których użytkownicy korzystają zarówno z niewielkich urządzeń mobilnych, jak i komputerów. 

Proste, zawierające jasny przekaz

Projektując logo firmowe, warto przestrzegać zasady „mniej znaczy lepiej”. Idealny, łatwo zapamiętywany symbol bazuje na prostych liniach, ograniczonej palecie barw i jasnym przekazie. Minimalistyczne podejście przy realizacji tego zadania sprawi, że obraz nie tylko będzie zapadał w pamięć, ale też sprosta wymaganiom estetycznym większości odbiorców. Poza tym dzięki ponadczasowej stylistyce nigdy nie wyjdzie z mody. 

Dopracowane pod kątem kolorystyki i kształtów

Jedną z zasad, którą stosuje każdy doświadczony projektant logotypów, jest wykorzystywanie maksymalnie trzech kolorów na logotypie marki. Zadbaj o odpowiedni dobór barw aby logo firmowe miało optymistyczny charakter, ale jednocześnie nie było niezbyt jaskrawe. Nie bagatelizuj też znaczenia, jakie ma kształt. Najlepiej postawić na symbol z zaokrąglonymi brzegami, gdyż wzbudzają one pozytywne emocje w odbiorcach. Zadbaj także o prawidłowe proporcje, stosując tzw. złoty podział, określający idealny stosunek szerokości obrazu względem jego wysokości.

Zleć projekt logo firmy ekspertom!

Tworzenie nowego symbolu marki jest zadaniem wymagającym wyczucia estetycznego i znajomości zasad psychologii marketingu. Nie musisz jednak zajmować się tym osobiście, lepiej wybrać ofertę agencji Marketing Mix! Wykonamy dla Ciebie projekt logo firmy, którego cena będzie konkurencyjna, a jakość – najwyższa. Oferujemy też wiele innych usług marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *